سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع ویزا

 

انواع ویزا

ویزا در انواع متفاوتی صادر میشود که قانونا شما را برای ورود موقتی به بعضی از کشور ها مجاز میکند که در این مقاله برای آشنایی شما با آنها  به نام بردن و تعریف رایج ترین آن ها میپردازیم :

ویزای توریستی
1.ویزای توریستی و بازدید تجاری : این ویزا به شما اجازه ی ورود به کشور برای دیدار خانواده و یا انجام بیزینستان را میدهد و بطور معمول در اعتبار های شش ماهه صادر میشوند.


ویزای سرمایه گذاری
2.ویزای سرمایه گذاری : در صورتی که کشور شخص متقاضی ویزا با کشوری که برای دریافت ویزا از آن اقدام نموده است دارای معاهده های تجاری و . . . باشند امکان گرفتن این ویزا برای سرمایه گذار ها و کارکنانشان فراهم میگردد.


ویزای تحصیلی
3.ویزای تحصیلی : افرادی که به منظور انجام تحصیل در طی یک بازه ی زمانی کشور دیگری را انتخاب میکنند.


ویزای کار
4.ویزای کار : افرادی که دارای حداقل مدرک  کارشناسی و یا تجربه کاری معادل آن میباشند ممکن است بتوانند برای ادامه حرفه ی خود در کشور مقصد ویزا دریافت کنند.

ویزای مبادله ای
5.ویزای مبادله ای : این ویزا مخصوص اساتید، پژوهشگران، کارآموزان واجد شرایط، دانشجویان، معلمان ، بازدیدکننده دولتی، مشاور کمپ ، دانشمندان و ... است که در مدتی کوتاه در آن کشور خواهند بود.

ویزای خانواده
6.ویزای خانواده : در این نوع ویزا ها شخصی که با یک فرد خارجی مزدوج میشود میتواند برای اخذ ویزا و یا تابعیت آن کشور اقدام نماید.


 گرفتن ویزای شینگن
7.ویزای شینگن : براساس عهدنامه ای بنام شینگن 26  کشور مختلف اروپایی مرز های خود را برای یکدیگر آزاد گذاشته اند تا مردمانشان آزادانه با یکدیگر در رفت و آمد باشند.

اشخاص میتوانند با دریافت ویزای شنگن آزادانه در این مناطق وارد شوند‌ و از سرزمین های مختلف عبور کنند و لذت ببرند.
با شکل گیری این عهد نامه مرز این کشور ها تنها در نقشه قابل لمس میباشد‌. ویزایی که به شما امکان ورود به تمام کشور های عضو این پیمان را میدهد که این ویزا نیز خود در انواع متنوعی صادر میشود که به تفسیر آن خواهیم پرداخت.

ویزای کانادا مولتی
برای دریافت ویزای تضمینی کانادا نیز میتوان از طریق هریک از روش های بالا اقدام نمود .ویزای کانادا در اعتبار 5 ساله نیز صادر میشود.


 این ویزا ها را بشرح زیر میتوان دریافت کرد :
سینگل ، مولتی یا مالتیپل
در نوع سینگل آن شما در طی بازه ی زمانی تعریف شده برای ویزا فقط یک بار میتوانید به کشور مربوطه وارد شوید.
در نوع مولتی یا مالتیپل در طی دوره اعتبار هر چند بار که بخواهید میتوانید به آن کشور وارد شوید.